wtorek, 11 lipca 2017 09:30
SPRAWOZDANIE z działań podjętych przez Przedszkole Publiczne Nr 1 "Stokrotka" w Mrągowie w ramach ubiegania się o CERTYFIKAT „Szkoła Wierna Dziedzictwu” w roku szkolnym 2016/2017
W roku szkolnym 2016/2017 nasze przedszkole podjęło starania o zdobycie Certyfikatu "Szkoła wierna dziedzictwu" przyznawany przez Warmińsko - Mazurskiego Kuratora Oświaty. Angażując dzieci, rodziców i środowisko lokalne zrealizowaliśmy następujące działania
L.p. |
Nazwa działania |
Krótka charakterystyka / Opis działania (cele) |
Osoby zaangażowane |
Przebieg działania |
1. |
Opracowanie przedszkolnego programu regionalno – patriotycznego „Kto Ty jesteś? – Polak mały” przez nauczycielki przedszkola: M.Krueger, M.Stachelek |
Główne założenie programu to przybliżenie dzieciom informacji na temat swojej miejscowości - Mrągowa oraz kraju poprzez wycieczki, spotkania, realizację tematyki regionalno-patriotycznej, współpracę ze środowiskiem lokalnym. Realizacja programu jest planowana jeszcze na dwa kolejne lata. Cele ogólne: nabywanie wiadomości regionalnych oraz patriotycznych; kształtowanie miłości, szacunku i przynależności społecznej, postawy patriotycznej oraz tożsamości narodowej i regionalnej; wzmacnianie więzi rodzinnych; rozbudzanie zamiłowania do rodzimej przyrody; wzmacnianie aktywności dziecka w środowisku lokalnym, rodzinnym. |
Dzieci, nauczyciele, rodzice z Przedszkola Publicznego Nr 1 „Stokrotka”, środowisko lokalne z Mrągowa i okolic. |
Realizacja zgodna z proponowanymi działaniami zawartymi w programie.
|
2. |
Zawarcie w Rocznym Planie Pracy Przedszkola na rok szkolny 2016/17 zadania dotyczącego treści patriotycznych |
Zawarcie w Rocznym Planie Pracy Przedszkola na rok szkolny 2016/17 zadania II: „Wiem, czuję, rozumiem - kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości”. Cele: kształtowanie pozytywnych postaw u dzieci; znajomość i okazywanie szacunku symbolom narodowym; poznanie piękna i bogactwa naszego regionu. |
Dzieci i nauczyciele z przedszkola, środowisko lokalne. |
Realizowana była tematyka dotycząca Polski, Mrągowa. Wzbogacony został warsztat pracy nauczycielek poprzez podejmowanie innych sposobów realizacji treści programowych, utrwalany był adres zamieszkania dzieci, podejmowana współpraca z Biblioteką Miejską, CKiT. |
3. |
Uroczyste rozpoczęcie roku przedszkolnego |
We wrześniu dzieci uczestniczyły w uroczystym rozpoczęciu roku przedszkolnego. Cele: rozumienie znaczenia symboli narodowych, odnoszenie się do nich z szacunkiem; utrwalenie nazwy kraju, naszej stolicy. |
Dzieci, dyrektor, nauczycielki z przedszkola. |
Dzieci zostały poproszone o ubranie się tego dnia „na galowo”. Odbyła się prezentacja symboli narodowych (godło, flaga), śpiewany był hymn narodowy. |
4. |
Wycieczki w najbliższej okolicy przedszkola |
Realizacja programu zaczęła się od zwiedzania najbliższej okolicy przedszkola, od tego co jest dzieciom bliskie i znane, z dodaniem wiadomości na temat historii tych miejsc. Cele: dzieci poznawały historię wieży Bismarcka, pobliskiego parku Sikorskiego oraz zabytkowego cmentarza mieszczącego się w parku; przybliżanie historii i tradycji regionu; stwarzanie okazji do poszukiwania historii miejsc, obiektów. |
Dzieci, nauczycielki przedszkola. |
Od zawsze organizujemy przedszkolakom wycieczki do pobliskich zakładów pracy, do ogródków działowych, na pobliskie osiedla. Chciałyśmy zwrócić uwagę dzieci na, a pośrednio rodzicom, na piękne otoczenie przedszkola, na historię parku Sikorskiego, wieży Bismarcka, zabytkowego cmentarza. |
5. |
„Moja droga do przedszkola”- zorganizowanie konkursu plastyczno – technicznego |
„Moja droga do przedszkola” to tytuł konkursu plastyczno – technicznego dla dzieci i rodziców zorganizowanego w jednej z grup przedszkolnych. Cele: dokładniejsze przyjrzenie się drodze, jaką codziennie przemierzają dzieci z rodzicami, aby dostać się do przedszkola; zwrócenie uwagi na mijane obiekty, nazwy ulic itp.; poznawanie miejscowości, w której mieszka dziecko. |
Dzieci, nauczycielki, rodzice z Przedszkola Nr 1 „Stokrotka”. |
W konkursie wzięli udział wszyscy rodzice dzieci z grupy. Prace były wykonane w formie planów, trasy samochodowej, były makiety ulic Mrągowa, często wzbogacone zdjęciami domów. Rozdanie nagród miało miejsce podczas zorganizowanego w październikowe popołudnia „Wieczoru poezji patriotycznej”. |
6. |
„Wieczór poezji patriotycznej” w przedszkolu dla dzieci i rodziców |
Uroczyste spotkanie dzieci i rodziców zostało zorganizowane w przedszkolu w październikowe popołudnie. Cele: przybliżanie historii i tradycji regionu, kraju; wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną; wdrażanie do odważnego występowania przed publicznością. |
Dzieci, nauczycielki, rodzice z Przedszkola Nr 1 „Stokrotka” |
Podczas spotkania rodzic wraz z dzieckiem prezentowali przygotowany wcześniej wiersz, piosenkę, inscenizację na temat Polski. |
7. |
„Święto Niepodległości” w przedszkolu i w Bibliotece |
Przygotowany montaż słowno- muzyczny zawierał wiersze o Polsce, wyjaśnienie znaczenia Święta 11 listopada, piosenki np. „Piechota”, „Legiony”, „Pierwsza kadrowa”, „Jesteśmy Polką i Polakiem”. Cele: budowanie poczucia przynależności narodowej; poznawanie historii naszego kraju, wyjaśnienie znaczenia obchodzonego Święta Niepodległości. |
Dzieci, nauczycielki, rodzice z Przedszkola Nr 1 „Stokrotka”. |
Wraz z dziećmi przygotowałam przedstawienie z okazji 11 listopada zaprezentowane przedszkolakom, rodzicom oraz gościom zaproszonym przez pracowników Biblioteki Miejskiej. |
8. |
Wycieczki do Muzeum Warmii i Mazur w Mrągowie |
Dzieci obejrzały następujące wystawy: „Mrągowo na starych fotografiach”; „Świat zwierząt Pojezierza Mazurskiego”; „Historia Pikniku Country w Mrągowie”. Uczestniczyły w Wielkanocnych warsztatach w Muzeum na temat: „Wielkanoc na Mazurach”. Cele: dzieci atrakcyjnie spędziły czas; poznawanie tradycji swojego miasta, regionu, kraju; podniesienie jakości pracy przedszkola poprzez dbałość o jakość kształcenia, wykorzystanie różnorodnych form edukacyjnych. |
Pracownicy Muzeum Warmii i Mazur w Mrągowie, dzieci, nauczycielki przedszkola. |
Nauczycielki organizowały wyjścia do muzeum, gdy prezentowana była nowa wystawa lub prowadzone warsztaty tematyczne. |
9. |
„Powojenne Mrągowo 1945 – 1980” – pomoc w zbieraniu zdjęć do wystawy w Muzeum |
Współpraca Przedszkola z Muzeum Warmii i Mazur w Mrągowie polegała również na ogłoszeniu akcji zbierania zdjęć do wystawy: „Powojenne Mrągowo 1945 – 1980”. Cele: nawiązanie współpracy z pracownikami Muzeum, z rodzicami; promowanie przedszkola w środowisku lokalnym. |
Pracownicy Muzeum Warmii i Mazur w Mrągowie, dzieci, nauczycielki przedszkola. |
Przyniesione przez rodziców zdjęcia były skanowane do komputera i oddawane właścicielom. W dalszej kolejności przekazane zostały do Muzeum oraz posłużyły do utworzenia kącika regionalnego w przedszkolu. |
10. |
Zabytkowy cmentarz na ul. Brzozowej |
Z okazji 1 listopada dzieci odwiedziły kolejny zabytkowy cmentarz mieszczący się w pobliżu przedszkola, poznały jego historię. Cele: kształtowanie pozytywnych postaw, przybliżanie historii i tradycji miasta, regionu; stwarzanie okazji do poszukiwania historii miejsc, obiektów mieszczących się w okolicy przedszkola, domu. |
Dzieci, nauczyciele z przedszkola. |
Dzieci uczestniczyły w wycieczce podczas której poznały historię zabytkowego cmentarza w Mrągowie, zapaliły znicze. |
11. |
Skwer Jana Pawła II, pomnik papieża i molo nad jeziorem Czos |
Wycieczki w celu poznania ważnych miejsc w Mrągowie. Cele: poznawanie ważniejszych miejsc swojego miasta; kształtowanie poczucia przynależności do regionu, zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek. |
Dzieci, nauczyciele z przedszkola. |
Skwer Jana Pawła II, pomnik papieża i molo nad jeziorem Czos to miejsca połączone ze sobą dlatego zaplanowana została jedna wycieczka w celu poznania historii tych miejsc. |
12. |
Wycieczka do Urzędu Miasta, oglądanie pomnika Celestyna Mrongowiusza |
W grudniu dzieci z grupy „Stokrotki” zostały zaproszone do Urzędu Miasta w Mrągowie do miejsca pracy mamy Emilki, która jest tam Skarbnikiem – w ramach realizacji programu „Kim będę, gdy dorosnę? – przedszkolaki poznają zwody swoich rodziców” oraz programu regionalno - patriotycznego: „Kto Ty jesteś? – Polak mały”. Cele: dzieci rozpoznały budynek Sądu; poznały historię budynku Urzędu Miasta oraz pomnika patrona miasta Krzysztofa Celestyna Mrongowiusza. |
Mama Emilki z naszej grupy, dzieci nauczyciele z przedszkola. |
W Urzędzie Miasta Mrągowo dzieci poznały zawód Sekretarza, Skarbnika w Urzędzie, Strażnika Miejskiego oraz zostały zaproszone na wizytę do p. Burmistrz. |
13. |
„Wyrzeźbione miasto” – wycieczka |
Zorganizowana została wycieczka na temat: „Wyrzeźbione Miasto” w pobliżu Placu Unii Europejskiej oraz Placu koło CKiT (ok. 15 rzeźb). Cele: dzieci oglądały rzeźby kamienne umieszczone w mieście; odczytywały ich nazwy lub nadawały swoje, oglądały ciekawe miejsca w Mrągowie. |
Dzieci, nauczyciele z przedszkola. |
Oglądanie rzeźb kamiennych na terenie miasta było dużą atrakcja dla dzieci. Większość rzeźb jest wysoka, więc dzieci mogły się z nimi „mierzyć”, miały bezpośredni kontakt z wytworami, mogły ich dotknąć, powąchać. |
14. |
Jeziorko Magistrackie i Domek Małgosi - wycieczka |
W centrum Mrągowa jest małe jeziorko, dobrze znane mieszkańcom, ale o Domku Małgosi dowiedzieliśmy się z Internetu. Cele: poznanie sposobu zdobywania informacji jakim jest Internet; wzbudzanie zainteresowania obiektami naszego miasta. |
Dzieci, nauczyciele z przedszkola. |
Wycieczka została zorganizowana zimą, gdy na jeziorku był lód, co było okazją do rozmów z dziećmi na temat bezpiecznych zabaw na lodzie. Dzieci zastanawiały się, gdzie śpią kaczki chodzące po lodzie, jak pod lodem oddychają ryby? |
15. |
CKiT – miejsce oglądania przedstawień teatralnych |
Dzieci uczestniczyły w przedstawieniach teatralnych w wykonaniu profesjonalistów z różnych Teatrów z kraju lub amatorów zapraszających nas do obejrzenia przedstawień prezentowanych na scenie w CKiT. Cele: bezpośredni kontakt ze sztuką teatralną, zwracanie uwagi na rolę światła, dźwięku w przedstawieniu, na zachowanie aktorów; wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas przedstawienia, na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na drodze. |
Dzieci, nauczyciele z przedszkola, aktorzy ze znanych teatrów, dzieci i nauczyciele ze Zespołu Szkół Specjalnych w |
Dzieci obejrzały następujące występy: „Baśnie braci Grimm” (grudzień 2016r.), „Jaś i Małgosia” (czerwiec 2017r.) w wykonaniu aktorów Teatru Nowa z Krakowa, „Karolcia” (listopad 2016r.) w wykonaniu Amatorskich Teatrów Kasi Kowul, „O Tomku, który ma autyzm”, „Czyja to wina?” (marzec 2016r.) w wykonaniu dzieci ze Zespołu Szkół Specjalnych w Mrągowie, „Mała Syrenka” (czerwiec 2017r.) w wykonaniu Teatru Rodziców z Przedszkola „Bajka” w Mrągowie. |
16. |
Wycieczki związane z realizacją tematów kompleksowych |
Wycieczki do Zakładu Wodociągów i Kanalizacji, do ogródków działkowych, do sklepu z urządzeniami elektrycznymi, do Przychodni Weterynaryjnej, do sklepu ogrodniczego „Flor Fabo” Urzędu Pocztowego i wiele innych. Cele: dokładniejsze poznanie danego miejsca w Mrągowie; poznanie osób, które tam pracują, narzędzi, przedmiotów potrzebnych im w pracy. |
Dzieci, nauczyciele z przedszkola, środowisko lokalne. |
Zazwyczaj od wycieczki lub spotkania w grupie rozpoczynamy realizację każdego z tematów kompleksowych. |
17. |
Wycieczki do miejsc pracy rodziców w ramach realizacji programu „Kim będę, gdy dorosnę? – przedszkolaki poznają zawody swoich rodziców” |
Program jest realizowany w przedszkolu od czterech lat. Jego głównym założeniem jest zorganizowanie raz w miesiącu spotkania z rodzicem dziecka z grupy w formie warsztatów w przedszkolu lub wycieczki do miejsca pracy rodzica. Cele ogólne programu to: poznanie ważniejszych instytucji w Mrągowie; orientowanie się w rolach społecznych pełnionych przez ważne osoby, np. lekarz, leśnik; wspomaganie dzieci w nawiązywaniu współpracy w relacjach społecznych dziecko – dorosły; doskonalenie kontaktów z rodzicami; promowanie przedszkola w środowisku lokalnym. |
Rodzice, dzieci, nauczyciele z przedszkola. |
W tym roku szkolnym zorganizowane zostały dwie wycieczki w ramach realizacji wcześniej wymienionego programu: • do sklepu spożywczego PSS „Społem” – „Kubuś” na ul. Kościuszki, • do Urzędu Miasta Zorganizowane zostało pięć spotkań w przedszkolu z następującymi osobami: policjantem, fizjoterapeutą, nauczycielem chemii w gimnazjum, elektronikiem – programistą, opiekunką osób niepełnosprawnych. Po każdym spotkaniu przygotowane jest szczegółowe sprawozdanie zaprezentowane w formie posteru ze zdjęciami w hoolu przedszkola oraz na stronie internetowej. |
18. |
„Mazurska Izba Regionalna” w Marcinkowie w pobliżu Mrągowa |
Zorganizowana została wycieczka autokarowa do Mazurskiej Izby Regionalnej w Marcinkowie przy Agroturystyce „Pod Świerkiem”. Izba ta znalazła się w Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych. Cele: jej działalności jest propagowanie historii, tradycji i kultury dawnych mieszkańców Ziemi Mrągowskiej. |
Pani Jolanta Nasiłowska – Hellis – właścicielka obiektu, dzieci, nauczyciele z przedszkola. |
Dzieci słuchały opowieści o życiu ludzi w dawnych czasach: jak mieszkali, jakie hodowali zwierzęta, jakich przedmiotów potrzebowali wzbogacone pokazem dawnych przedmiotów lub miejsc. Dzieci samodzielnie przygotowały masło ze śmietany w słoiku ze specjalną drewnianą nakładką z drewnianym ubijakiem w środku (nowoczesna maselnica). |
19. |
Styczniowe święta – Babcie i Dziadkowie w przedszkolu |
Jak co roku w styczniu Babcie i Dziadkowie licznie przybywają do przedszkola, żeby obejrzeć występy swoich pociech. Cele: budzenie zainteresowań tradycjami rodzinnym, regionalnymi, rozwijanie zdolności aktorskich dzieci. |
Babcie, Dziadkowe, dzieci, nauczycielki z przedszkola. |
W tym roku Babcie i Dziadkowie zobaczyli wnuki w roli pasterzy, Aniołów, Króli, ponieważ prezentowane były przedstawienie Jasełkowe. Ale nie tylko. Dzieci zatańczyły w rytmie tańców z regionu Warmii i Mazur: „Szewc”, „Baran”, „Piekło dziewczę, piekło placki” ozdobionych słowami z gwary naszego regionu. Babcie i Dziadkowie mieli także zadanie do wykonania: poproszeni zostali o przygotowanie i przedstawienie wiersza lub piosenki z dawnych lat. Pojawiła się piosenka harcerska pt. „Stokrotka” (4 zwrotki) zaśpiewana przez Antka i jego Babcię, piosenka o czarownicy w wykonaniu Basi i jej Babci, wierszyk prababci – Zosi i jej Babci, „Pa, pa, pa” – piosenka w wykonaniu Wojtka i Babci Tereski, wiersz o Kocicy przedstawiony przez Szymona i Babcię. |
20. |
Przedstawienie Jasełkowe raz jeszcze |
Spotkanie z podopiecznymi świetlicy terapeutycznej z MOPS w Mrągowie - prezentacja programu świątecznego. Cele: rozwijanie zdolności aktorskich dzieci; współpraca ze środowiskiem lokalnym; rozmowy międzypokoleniowe; wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole. |
Podopiecznymi świetlicy terapeutycznej z MOPS w Mrągowie. Dzieci, nauczycielki z przedszkola. |
Panie z Mops-u przedstawiały dla nas występ o „Szewczyku Dratewce” w CKiT oraz uczestniczyły w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” zorganizowanej przez Bibliotekę Miejską. |
21. |
„Mrągowskie ptaki zimą” – spotkanie z leśnikiem |
Pani leśnik z Nadleśnictwaw Mrągowie poprowadziła w miesiącu styczniu we w starszych grupach przedszkolnych warsztaty na temat dokarmiania ptaków czasie mrozów. Cele: poznanie środowiska przyrodniczego Warmii i Mazur; poznanie ciekawostek na temat ptaków zimujących na Mazurach, rozpoznawanie ich i nazywanie; wyjaśnienie w jakim okresie powinniśmy dokarmiać ptaki; przedstawienie sposobu wykonania karmidełek dla ptaków. |
Pani Pietrzak - leśnik z Nadleśnictwa w Mrągowie, dzieci, nauczycielki z przedszkola, rodzice |
Dzieci z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyły w warsztatach edukacyjnych. Bawiły się w leśne zwierzęta, poznawały jak one wyglądają, jak się nazywają, poruszają, co jedzą. Wykonane karmidełka, przy współudziale rodziców, którzy zaopatrzyli swoje pociechy w pojemniki po jogurtach, dzieci chętnie zabrały do domu, żeby i tam dbać o ptaki w czasie mrozów. |
22. |
„Cała Polska czyta dzieciom … literaturę o Polsce” – udział rodziców w akcji czytania dzieciom |
W tym roku szkolnym dla potrzeb realizowanego programu regionalno – patriotycznego, akcja „Cała Polska czyta dzieciom” w IV grupie została przekształcona na: „Cała Polska czyta dzieciom literaturę o Polsce”. Cele: poznawanie literatury na temat Polski i Mrągowa; kształtowanie zainteresowania książką, czytaniem, poznawaniem liter; doskonalenie współpracy z rodzicami. |
Dzieci, nauczycielki, rodzice z przedszkola |
Popołudniami to rodzice wybierali i czytali dzieciom legendy o Polsce lub o Mrągowie. Zaproszenie przyjęło ośmioro rodziców. Swoje opowiadania lub czytanie wzbogacali często efektami dźwiękonaśladowczymi, przygotowanymi pacynkami, obrazkami itp. |
23. |
„Wychowanie i edukacja regionalno-patriotyczna w przedszkolu” – opracowanie artykuł dla rodziców |
„Wychowanie i edukacja regionalno-patriotyczna w przedszkolu” to tytuł artykułu dla rodziców napisanego przez nauczycielkę przedszkola Milenę Stachelek. Cele: zapoznanie rodziców z założeniami edukacji regionalno – patriotycznej; przypomnienie treści programowych zawartych w realizowanym programie wychowania przedszkolnego dotyczący obszaru XV „Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne”. |
Nauczycielki przedszkola, rodzice przedszkolaków. |
Artykuł został przedstawiony nauczycielkom na Radzie Pedagogicznej, a później rodzicom w tradycyjnej formie. |
24. |
„Mazury w legendach” - spotkanie w przedszkolu z prezesem „Towarzystwa Miłośników Ziemi Mrągowskiej” |
Spotkanie w przedszkolu z panem Robertem Wróblem z Centrum Kultury i Turystyki oraz prezesem „Towarzystwa Miłośników Ziemi Mrągowskiej”- przedstawienie treści legend o Mrągowie i okolicach. Cele: poznanie znanych i mniej znanych legend o Mrągowie i okolicach; nawiązanie współpracy z instytucją społeczną jaką jest Towarzystwo Miłośników Ziemi Mrągowskiej; wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli przedszkola. |
P. Robert Wróbel znany z radiowego cyklu opowiadań ciekawostek o Mrągowie, dzieci, nauczycielki przedszkola, dyrektor przedszkola, pośrednio – rodzice. |
Legend w wykonaniu p. Wróbla słuchały dzieci z wszystkich 7 grup w przedszkolu. Były bardzo zaciekawione historią swojego miasta. |
25. |
Mrągowscy artyści w przedszkolu |
Zorganizowanie w przedszkolu spotkania z rzeźbiarzem oraz artystką ludową, uczestnictwo dzieci w warsztatach plastycznych. Cele: poznanie artystów mrągowskich, ciekawostek na temat ich zajęć, poznanie sztuki ludowej; współpraca ze środowiskiem lokalnym. |
Rzeźbiarz, artystka ludowa dzieci i nauczyciele z przedszkola |
Spotkanie z panem, który zajmuje się rzeźbieniem zakończyło się wspólnymi warsztatami plastycznymi podczas których dzieci rzeźbiły w glinie. Pani E. Olender przedstawiła dzieciom sposób malowania jaj woskiem. Podczas warsztatów dzieci wykonywały baranka Wielkonocnego. |
26. |
Poznawanie biografii sławnych Polaków |
Przedszkolaki miały okazję poznać biografię następujących osób: J. Brzechwa, J. Tuwim, D. Gellner, D. Wawiłłow, Karol Wojtyła, F. Chopin, C. Mrongowiusz, M. Kopernik, J. Matejko, J. Piłsudski. Cele: budowanie poczucia przynależności narodowej, poznawanie historii swojego kraju, regionu. |
Dzieci, nauczycielki przedszkola, pracownicy Biblioteki Miejskiej oddziału dla dzieci. |
Biografię sławnych pisarzy przedszkolaki poznały podczas warsztatów zorganizowanych w Bibliotece Miejskiej przez jej pracowników lub zapraszanych gości. Sylwetka Karola Wojtyły i Krzysztofa Celestyna Mrongowiusza została dzieciom przybliżona podczas wycieczek do pomników tych osób w mieście. „My Polacy, nasza Ojczyzna” – to temat kompleksowy podczas którego dzieci uczestniczyły w cyklu opowiadań o życiu i osiągnięciach m.in. M. Kopernika, J. Matejki, J. Piłsudskiego. |
27. |
„Talenty Stokrotki” – realizacja tematyki regionalno - patriotycznej podczas występów dzieci w czasie uroczystości przedszkolnej zorganizowanej w CKiT (rodzice zostali zaproszeni do sali widowiskowej) |
Majowe występy dzieci dla rodziców w CKiT to kolejna tradycja naszego przedszkola. Tematyka prezentacji grup przedszkolnych jest przeróżna, od muzyki współczesnej do klasycznej. Cele: prezentacja umiejętności dzieci przed rodzicami, doskonalenie współpracy przedszkole – dom rodzinny dziecka. |
Dzieci, nauczycielki, rodzice, rodzeństwo, dziadkowie dzieci uczęszczających do naszego przedszkola. |
W tym roku dzieci ze starszej grupy przedszkolnej zatańczyły „Krakowiaka” i „Lajkonika” w przepięknych, kolorowych strojach ludowych, a dzieci pięcioletnie przedstawiły układ taneczny do najpopularniejszej w tym roku polskiej piosenki rozrywkowej: „Oczy zielone” oraz przedstawiły rozgrzewkę i elementy meczu piłkarskiego do piosenki „Euro 2016”. Pięciolatki wystąpiły w specjalnie przygotowanych na tę uroczystość strojach piłkarzy ze swoimi nazwiskami i numerami na koszulkach, a dziewczyny pełniły rolę cheerleaderek wykonując podskoki, szpagaty z kolorowymi pomponami w dłoniach. |
28. |
„Mrągowo – moje ukochane miasto” - zorganizowanie konkursu plastyczno - literackiego dla dzieci i rodziców z naszej placówki |
Konkurs został zorganizowany dla dzieci i ich rodziców w związku z Festynem Rodzinnym, który odbywa się każdego roku w maju lub czerwcu na przedszkolnym placu zabaw. Konkurs literacko – plastyczny stał się tradycją Festynu. Temat konkursu został podjęty ze względu na realizację programu regionalno – patriotycznego. Cele: zwrócenie uwagi na piękno naszej miejscowości; wyrażania w formie pracy literackiej lub plastycznej przeżyć i wiedzy o świecie; zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych; rozwijanie wyobraźni i pomysłowości. |
Dzieci i rodzice z Przedszkola Nr 1 „Stokrotka”. |
Rodzice zostali zaproszeni do udziału w konkursie w połowie maja 2017r. Na konkurs wpłynęły zarówno prace plastyczne jaki i wiersze o Mrągowie. Wystawa prac była zorganizowana w wyznaczonym do tego miejscu w przedszkolu. Wręczenie nagród odbyło się podczas Festynu Rodzinnego. |
29. |
Zainteresowanie patriotyzmem przenoszące się na dom rodzinny naszych przedszkolaków |
Wypowiedzi dzieci w przedszkolu na temat poznanych wierszy, piosenek o Polsce, które są przez rodziców „zdobywane”, nagrywane, recytowane lub śpiewane podczas różnych okazji rodzinnych, a także bez specjalnych okazji. Cele: wzmacnianie więzi rodzinnych, tworzenie okazji do wspólnego spędzania czasu wolnego, doskonalenie współpracy nauczycielek przedszkola z rodzicami. |
Dzieci z Przedszkola Nr 1 „Stokrotka” i ich rodziny: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie. |
Dzieci często opowiadają, że rodzice śpiewają z nimi w domu „naszą” przedszkolną piosenkę pt. „Jesteśmy Polką i Polakiem”, że podczas weekendu u taty jeden z chłopców śpiewał z nim „Piechotę” i „Pierwsza kadrowa” i bardzo im się to podobało. Rodzice często pytają o tytuły piosenek, które dzieci poznają w przedszkolu, robią zdjęcia tekstom piosenek, wierszy prezentowanym na gazetce dla rodziców w przedszkolu. |
30. |
Przedszkolaki drugi raz na Pikniku Country w Mrągowie |
Przygotowania „straszaków” do występu z Cezarym Makiewiczem. Cele: rozwijanie zdolności, zainteresowań dzieci, promocja przedszkola w szerszym środowisku. |
Dzieci i rodzice z przedszkola, nauczycielki starszych grup, p. C. Makiewicz, osoby przygotowujące Piknik Country w Amfiteatrze nad jeziorem Czos. |
Dzieci sześcioletnie z przedszkola wraz z rodzicami przyjeżdżają do przedszkola w wyznaczonym czasie i biorą udział w próbach, gdzie pod okiem nauczycielek są przygotowywane do śpiewania piosenki „Wszystkie drogi prowadzą do Mrągowa” z jej wykonawcą. |
« poprzednia | następna » |
---|