AKTUALNOŚCI

„Śmiecio – moda”

piątek, 20 kwietnia 2012 00:00

Dnia 17 kwietnia 2012 roku już po raz IX odbyła się pełna pozytywnych wrażeń, fascynująca i efektowna dla dzieci ekologiczna impreza „Śmiecio – moda”.

Dalsza część artykułu: „Śmiecio – moda”

 

Wieczór literacki

wtorek, 06 marca 2012 17:12

W dniu 6 marca 2012 roku w naszym przedszkolu odbył się  wyjątkowy wieczór literacki, który miał  na celu zaangażować  przedszkolaków oraz ich rodziców, by wspólnie powrócili do ulubionych utworów dzieciństwa. Zadaniem uczestników było przygotowanie inscenizacji wybranego wiersza J. Tuwima, J Brzechwy jak również wybór odpowiednich rekwizytów i strojów. Mali aktorzy z udziałem rodziców prezentowali wybrane przez siebie utwory poetyckie różnych autorów. Dla wielu z nich był to pierwszy publiczny występ, emocji nie brakowało, ale dużo bardziej od nich byli podekscytowani rodzice.

Dalsza część artykułu: Wieczór literacki

 

POCZYTAJ MI MAMO, POCZYTAJ MI TATO – DYLEMAT RODZICÓW, CZYLI JAKĄ WYBRAĆ KSIĄŻKĘ

piątek, 24 lutego 2012 14:55

Istniejąca od 10 lat kampania prowadzona przez fundację ABCXXI – „Cała Polska czyta dzieciom”, uświadamia nam i przypomina jak ważną rolę w rozwoju każdego dziecka odgrywa głośne czytanie. Przez ostatnią dekadę dzięki organizowaniu przez fundacje ABCXXI rożnego rodzaju kampanii, programów, klubów, konferencji, konkursów, szkoleń udało się przekonać niesamowicie znaczną ilość polskich rodzin do tego, iż czytanie jest najlepszą inwestycją w przyszłość ich dzieci.[1]

Dalsza część artykułu: POCZYTAJ MI MAMO, POCZYTAJ MI TATO – DYLEMAT RODZICÓW, CZYLI JAKĄ WYBRAĆ KSIĄŻKĘ

 

GIMNASTYKA DLA JĘZYKA Z MAMĄ I TATĄ

piątek, 24 lutego 2012 14:51

 

Dziecko przygotowuje narządy artykulacyjne do czynności mówienia od naj­wcześniejszych miesięcy życia (połykanie, ssanie, żucie itd.). W drugim, trzecim roku życia osiąga ono sprawność ruchową pozwalającą na wymawianie, bez większego wysiłku, najłatwiejszych głosek. Rozwijające się stale funkcje kinetyczne umożliwiają w wieku trzech, czterech lat pojawienie się głosek, wymagających bardziej precyzyjnych czynności artykulacyjnych. Najtrudniejsze głoski (wymagające np. unoszenia czubka języka do góry, umiesz­czenia go za dziąsłami, tworzenia szczeliny między zębami, nadawania językowi ruchów wibracyjnych), pojawiają się dopiero w wieku czterech, pięciu lat i często sprawiają dzieciom trudności. Część dzieci ma z nimi kłopoty jeszcze w okresie szkolnym. Doskonalenie procesu  artykulacji opiera się wtedy tylko na czynności mówienia. Na każdym z tych etapów mowę można (i należy) wspomagać odpowiednią gim­nastyką narządów artykulacyjnych, podnosząc ich sprawność.

Dalsza część artykułu: GIMNASTYKA DLA JĘZYKA Z MAMĄ I TATĄ

 

Przyczyny i konsekwencje zachowań agresywnych dzieci

czwartek, 23 lutego 2012 00:00

 

Współczesny świat przeżywa różnorodne kryzysy: ekonomiczne, ekologiczne, polityczne. Jednak najbardziej niebezpieczny dla rozwoju ludzkości jest kryzys miłości. Ludzie mają coraz większe problemy z uczeniem się miłości i okazywaniem jej innym. Kryzys wartości świata dorosłych, wszelkie uzależnienia najbardziej negatywny wpływ wywierają na młode pokolenie, na dzieci, które dopiero uczą się rozpoznawać świat.

Dalsza część artykułu: Przyczyny i konsekwencje zachowań agresywnych dzieci

   

Święta Bożego Narodzenia

środa, 11 stycznia 2012 19:36

Przedświąteczne przygotowania i Święta Bożego Narodzenia - to cudowny i najbardziej wyczekiwany czas przez wszystkich w naszym przedszkolu. Ten magiczny czas to  okres wytężonej pracy dla przedszkolaków, nauczycieli i wszystkich pracowników. Nauczycielki opowiadają dzieciom o świątecznych zwyczajach i tradycjach. Wyjaśniają, dlaczego przy wigilijnym stole powinno pojawić się miejsce dla wędrowca lub skąd się wziął zwyczaj podawania 12 potraw. 

Dalsza część artykułu: Święta Bożego Narodzenia

 

ODSŁONIĘCIE TABLICY „PRZEDSZKOLE DLA EKOROZWOJU”

czwartek, 01 grudnia 2011 00:00

Przedszkole „Stokrotka” w Mrągowie jako pierwsza oświatowa placówka  w Mrągowie,  uzyskała tytuł  Lokalnego Centrum Aktywności Ekologicznej ( LCAE). Wyróżnienie to  zostało przyznane przez Kapitułę Programu Szkoły dla Ekorozwoju, w skład której wchodzą przedstawiciele: Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, MEN, NFOŚ i GW,  Ministerstwa Środowiska oraz firmy sponsorujące. 
Nagroda została wręczona podczas ogólnopolskiej  Konferencji w Szkoły dla Ekorozwoju w Krakowie. Nagrodę odebrała Pani Iwona Wojtkiewicz – lider działań ekologicznych w przedszkolu.

Dalsza część artykułu: ODSŁONIĘCIE TABLICY „PRZEDSZKOLE DLA EKOROZWOJU”

   

Strona 29 z 33