AKTUALNOŚCI

MRĄGOWSKA „STOKROTKA” PO RAZ DRUGI LAUREATEM „ZIELONEJ FLAGI”

czwartek, 24 października 2013 12:57

 

MRĄGOWSKA  „STOKROTKA” PO RAZ DRUGI  LAUREATEM   „ZIELONEJ FLAGI”
Szkoły dla Ekorozwoju to program edukacji i aktywności ekologicznej realizowany już od 11 lat przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. W program ten do tej pory  włączyło się ponad 1000 szkół z całej Polski. Od 5 lat należy on do międzynarodowej sieci Eco-Schools – przyznającej najbardziej prestiżowe wyróżnienia ekologiczne dla szkół na całym świecie – certyfikat Zielonej Flagi. Szkoły dla Ekorozwoju to rozbudowana sieć partnerów począwszy od przedszkoli, szkół, instytucji publicznych, po lokalne organizacje i przedstawicieli biznesu.

Dalsza część artykułu: MRĄGOWSKA „STOKROTKA” PO RAZ DRUGI LAUREATEM „ZIELONEJ FLAGI”

 

40 – LECIE TOWARZYSTWA ZIEMI MRĄGOWSKIEJ I NASZE PRZEDSZKOLAKI

sobota, 19 października 2013 11:58

40 – LECIE TOWARZYSTWA ZIEMI MRĄGOWSKIEJ I NASZE PRZEDSZKOLAKI
Co wspólnego mają obchody 40-lecia ziemi mrągowskiej z naszym przedszkolem? Otóż mają.
Drodzy czytelnicy naszej strony internetowej, mamy zaszczyt powiadomić Was, iż w tym roku 18 października po raz pierwszy dzieci z Przedszkola „Stokrotka” miały okazję zaprezentować swoje umiejętności wokalno - taneczne na tym jubileuszowym spotkaniu, na które zostaliśmy zaproszeni przez prezesa Towarzystwa, za co serdeczni dziękujemy.  Pomimo tego, iż przedszkolaki występowały już nie pierwszy raz na dużej scenie, występ ten był szczególnie ważny. Po raz pierwszy mieliśmy okazję wystąpić wspólnie z autorem i wykonawcą znanej dla każdego mrągowianina i uczestnika Pikniku Country piosenki „Wszystkie drogi prowadza do Mrągowa” z panem Cezarym Makiewicz, co sprawiło, że występ ten był niecodzienny i szczególny. Pan Cezary szybko zdobył sympatie naszych wychowanków, już dzień wcześniej na próbie, która odbyła się w budynku przedszkola. Dzieci z radością i wielkim uśmiechem, zaangażowaniem występowały na scenie u boku wokalisty. One również zdobyły sympatię pana Cezarego jak i całej widowni, od której otrzymały wielkie brawa i pochwały. Wszystkim organizatorom tej uroczystości uprzejmie dziękujemy.

Opracowała: Milena Filipkowska

 

„KASZTANIAKI GÓRĄ!!” – rozstrzygnięcie konkursu.

poniedziałek, 14 października 2013 11:25

„KASZTANIAKI GÓRĄ!!” – rozstrzygnięcie konkursu.
Dnia 24 września 2013r. w naszym przedszkolu został ogłoszony konkurs plastyczno-techniczny zatytułowany „Kasztaniaki górą!!”.  Polegał on na skonstruowaniu stworków z kasztanów, żołędzi czy szyszek. Prace mogły wykonać dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych wraz ze swoimi rodzicami. Format prac i dobór techniki były dowolne.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Wpłynęło 71 prac. Ocenione zostały przez członków Rady Rodziców: panią Figurę i panią Pilecką.

Dalsza część artykułu: „KASZTANIAKI GÓRĄ!!” – rozstrzygnięcie konkursu.

 

Święto Drzewa 2013

czwartek, 10 października 2013 11:22

Święto Drzewa w Przedszkolu "Stokrotka" 2013
Rzeczą wiadomą jest, że drzewa są dla naszego życia niezmiernie potrzebne. Przedszkole „Stokrotka” dobrze o tym pamięta i co roku dnia 10 października obchodzi z bardzo dużym zaangażowaniem „Święto Drzewa”. Dzieci z przedszkola doskonale wiedzą, po co są drzewa, co nam dają, jak ważną rolę pełnią w życiu człowieka i całej przyrody.  Na tej wspaniałej uroczystości przedszkolaki miały okazję wypowiedzieć się na temat znanych im drzew, funkcji jakie pełnią w przyrodzie, wysłuchać niesamowitej opowieści  o „Listku klonowym” i zdobyć nagrody „Naklejki drzew”  za aktywne uczestnictwo. Jak co roku również sadziły na terenie przedszkola sadzonki drzew, ucząc się w ten sposób, że należy nie tylko mówić o roli drzew, ale także aktywnie działać na rzecz przyrody.

Opracowała: Milena Filipkowska

 

„Gdzie w Mrągowie można kupić coś słodkiego i dobrego?”

poniedziałek, 07 października 2013 11:36

„Gdzie w Mrągowie można kupić coś słodkiego i dobrego?” – wycieczka dzieci z grupy IV „Stokrotki” do Cukierni Władysława Bieńkowskiego
W jeden z jesiennych poniedziałków – dokładnie to 7 października 2013r. - dzieci z grupy IV „Stokrotki” uczestniczyły w wycieczce do Cukierni pana Władysława Bieńkowskiego mieszczącej się koło Rynku na ulicy 8 maja w Mrągowie. W ten sposób rozpoczął się cykl spotkań w ramach realizacji programu „Kim będę, gdy dorosnę?...”

Dalsza część artykułu: „Gdzie w Mrągowie można kupić coś słodkiego i dobrego?”

   

Sprzątanie Świata wrzesień 2013

niedziela, 22 września 2013 17:06

"Tam słońce świeci, gdzie nie ma śmieci" - pod takim hasłem przeprowadzono pogadankę z dziećmi, celem której było uświadomienie konieczności dbania o środowisko naturalne (przyrodnicze). Ze słowami piosenki "Posprzątajmy świat, śmieci pozbierajmy.." dzieci wyruszyły na Sprzątanie Świata. Zaopatrzone w rękawice i worki sprzątały plac przedszkolny i wokół przedszkola - dzieci młodsze, natomiast dzieci starsze porządkowały pobliski park. Zgromadzone nieczystości zostały zabrane przez firmę Remondis w Mrągowie.

Opracowała: Maria Ordyszewska

 

Procedury dotyczące bezpieczeństwa dzieci podczas ich pobytu w Przedszkolu Publicznym Nr 1 STOKROTKA 11-700 Mrągowo, ul. Brzozowa 7 A

niedziela, 15 września 2013 16:12


1.    Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiska z uwzględnieniem istniejących
warunków lokalowych, a w szczególności zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w placówce oraz w trakcie zajęć poza jej terenem.


2.    Nauczyciel musi być świadomy odpowiedzialności za życie i zdrowie dzieci, jaka na nim spoczywa. Troska o pełne bezpieczeństwo wychowanków powinna być priorytetem wszelkich jego działań.


3.    Nauczyciel musi mieć świadomość, że odpowiada za zdrowie i życie dzieci, a w przypadku ich narażenia poniesie za to pełną odpowiedzialność dyscyplinarną.


4.    Przedszkole zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa – zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym, za to poczucie bezpieczeństwa również odpowiada nauczyciel.


5.    Przedszkole w swoich działaniach stosuje obowiązujące przepisy bhp i ppoż., które są określone w „Instrukcji BHP” i „Instrukcji Ppoż.” obowiązujących na terenie przedszkola.


6.    Dzieci są przyprowadzane do przedszkola  przez rodziców bądź inne osoby upoważnione przez rodziców. Rodzice są poinformowani o sposobie przyprowadzania i odbierania dziecka
z przedszkola. Obowiązuje zasada, że rodzice rozbierają dziecko i wprowadzają do sali grupy. Analogicznie sami odbierają dziecko bezpośrednio z grupy.


7.    Odbiór dzieci z przedszkola jest możliwy wyłącznie przez rodziców lub inne osoby dorosłe przez nich upoważnione (pisemne upoważnienie powinno być złożone na początku roku szkolnego,
a potem przechowywane w dokumentacji przedszkola).


8.    Nauczyciel powinien nie tylko wiedzieć, ale także widzieć, kto odbiera dziecko z przedszkola. Z terenu przedszkolnego można pozwolić dziecku odejść dopiero wtedy, gdy jeden z rodziców
lub osoba upoważniona dotarła na miejsce pobytu grupy.


9.    Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnioną przez nich osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo
– wywieszone są na tablicy ogłoszeń (załącznik1)


10.    Dzieci są objęte ciągłym dozorem i opieką, nie mogą być pozostawione bez opieki dorosłych nawet na sekundę.


11.    Punktualnie od godz. 7,00  czynne są już wszystkie grupy. Dzieci rozchodzą się do swoich sal pod opieką nauczycieli.


12.    Od rana są organizowane zajęcia i zabawy, aby dzieci mogły spędzać czas atrakcyjnie i aktywnie. Na nauczycielu spoczywa obowiązek takiego zajmowania się dziećmi, aby nie miały
czasu tęsknić za rodzicami.


13.    Dzieciom, które już weszły do sali, nie wolno podczas dnia wychodzić z niej samowolnie, bez powodu i dozoru. Nie wolno im też samowolnie wychodzić z budynku przedszkola. Dziecko przez cały
czas powinno być otoczone opieką nauczyciela lub upoważnionego pracownika przedszkola.


14.    Podczas zabaw dowolnych w sali zwraca się uwagę na zgodną i bezpieczną zabawę dzieci, zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek uczy dzielenia się nimi.


15.    Nauczyciele obserwują dzieci podczas zabaw, kierują zabawą lub ją inspirują, ewentualnie ingerują w konflikty między dziećmi, jeśli te nie są w stanie same ich rozwiązać. W czasie zabaw
dowolnych nauczyciel zwraca przede wszystkim uwagę na bezpieczeństwo dzieci, odpowiada za stan zabawek i sprzętu, którym bawią się dzieci.


16.    Nauczyciel ustala wspólnie z dziećmi zasady i normy obowiązujące w grupie, wdraża dzieci systematycznie do zgodnej zabawy, do przestrzegania zasad zgodnego współżycia z rówieśnikami,
uczestniczy w zabawach dzieci. Zapoznaje dzieci i ich rodziców z systemem kar i nagród obowiązujących w danej grupie.


17.    Nauczyciel nie prowadzi rozmów z innymi osobami podczas zabaw dzieci. Jego uwaga powinna być skupiona wyłącznie na podopiecznych. Nauczyciel powinien mieć świadomość, jakie mogą być
konsekwencje jego nieuwagi.


18.    Podczas pobytu dzieci na terenie przedszkolnym od pierwszych dni września uczy się dzieci korzystania z urządzeń terenowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Ustala się normy i zasady
korzystania z tego sprzętu (załącznik Nr 2)


19.    Codziennie rano  pracownik gospodarczy ma obowiązek sprawdzić, czy urządzenia ogrodowe[ plac zabaw] są sprawne i nie stanowią żadnego zagrożenia dla zdrowia i życia dzieci. Dozorca
[pracownik gospodarczy]musi mieć świadomość odpowiedzialności za należyte wykonywanie tego obowiązku.


20.    W czasie pobytu w ogrodzie nie przewiduje się możliwości gromadzenia nauczycielek w jednym miejscu. Nauczyciele powinni być w bezpośrednim kontakcie ze swoimi dziećmi i przebywać
w miejscach największych zagrożeń.


21.    Podczas zabaw nie wolno dzieciom oddalać się samowolnie z terenu. Dzieci wracają z terenu kolumną prowadzoną przez nauczyciela. Po ustawieniu podopiecznych w kolumnę nauczyciel
powinien każdorazowo sprawdzić, czy wszystkie dzieci będące w danym dniu w jego grupie znajdują się w kolumnie.


22.    Podczas zajęć obowiązkowych zawsze należy przemyśleć organizacyjnie zajęcia, tok ćwiczeń ruchowych, przebieg zabawy pod kątem bezpieczeństwa dzieci. Nauczyciel musi przewidywać
ewentualne zagrożenia i im przeciwdziałać.


23.    Przy przemieszczaniu się grupy, np.  do szatni, na wycieczki piesze, dzieci ustawiają się parami i tak samo się przemieszczają.


24.    Każde wyjście nauczyciela z grupą poza teren przedszkola wpisywane jest do zeszytu wyjść.


25.    Organizacja wycieczek wyjazdowych odbywa się na podstawie pisemnej zgody rodziców na udział dziecka w wycieczce. Przed wyjazdem nauczyciel powinien przygotować pisemną listę dzieci
i opiekunów oraz sporządzić kartę wycieczki. Opiekunowie i kierownik wycieczki powinni podpisać, że biorą odpowiedzialność za wymienione na liście dzieci podczas wycieczki. Należy pamiętać, że
rodzice nie mogą brać odpowiedzialności, ponieważ nie byli w tym celu przeszkoleni. Odpowiedzialność ponoszą tylko pracownicy przedszkola.


26.    Planowanie, organizacja i przebieg wycieczek powinny być zgodne z obowiązującym w przedszkolu regulaminem wycieczek.


27.    Nauczyciele mają ściśle wyznaczone godziny pracy z dziećmi. Obowiązkiem nauczyciela jest punktualne przychodzenie do pracy; nie jest dopuszczalne spóźnianie się. Nauczyciel ma obowiązek
zgłosić dyrekcji fakt spóźnienia do pracy i podać jego przyczynę.


28.    Nauczycielowi nie wolno pozostawić dzieci w grupie bez opieki, gdy nie ma jeszcze zmiennika. W takiej sytuacji dyrektor ma prawo polecić nauczycielowi pozostanie w grupie i wypłacić za ten
czas wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe. Polecenie dyrektora jest dla nauczyciela obowiązujące.


29.    Nie wolno podczas pracy z dziećmi zostawić ani na chwilę grupy samej. Gdy nauczyciel musi wyjść, np. do telefonu, toalety, grupą powinna się zająć osoba z obsługi grupy (woźna). Nauczyciel
powinien ograniczyć swoją nieobecność do minimum.


30.    W razie wystąpienia wypadku dziecka na terenie przedszkola lub poza nim nauczyciel jest obowiązany natychmiast powiadomić dyrektora oraz:
-   zapewnić udzielenie pierwszej pomocy;
-    zawiadomić rodziców, opiekunów dziecka;
-    podjąć środki zapobiegawcze (w stosunku do dzieci, nauczycieli czy pozostałych pracowników        przedszkola);
-    zawsze gdy wypadek jest ciężki, powiadomić organ prowadzący i prokuraturę.
-    Procedura powypadkowa określona jest w „Instrukcji BHP” obowiązującej w przedszkolu.


Opracował:                                                                                                  Zatwierdzam
TECHNIK B.H.P.                                                                                         Elżbieta Połomka
/Andrzej Damazy/                                                                                  dyrektor przedszkola

Mrągowo, dnia 11.09.2013 r.

 

załącznik 1

   

Strona 25 z 33