AKTUALNOŚCI

Śmiecio-moda 2015

środa, 22 kwietnia 2015 11:18

Śmiecio-moda w Przedszkolu "Stokrotka"
Tradycją naszego przedszkola już od kilku lat jest coroczny bal ekologiczny "Śmiecio-moda", na który to też, rodzice wraz z dziećmi przygotowują cudowne i bardzo pomysłowe stroje ekologiczne z różnych "odpadów". Tak też było i w tym roku. Wszystkie dzieci prezentowały piękne stroje przechodząc po "czerwonym dywanie" w rytm dobrej muzyki. Po wesołych uśmiechach dzieci i radosnych okrzykach można wnioskować, że była to dla nich wspaniała zabawa. Zapraszamy do oglądania zdjęć z tego niezwykłego balu na naszej stronie internetowej i dziękujemy wszystkim Rodzicom za wspomaganie naszych działań ekologicznych.

 

Oprac. Milena Filipkowska

 

"Smerfna Wiosna"

środa, 25 marca 2015 10:57

Powitanie wiosny w Przedszkolu Publicznym Nr 1 „Stokrotka”

W Przedszkolu „Stokrotka” wiosnę powitały Smerfy z przedstawienia pt: „Wiosna na Smerfowej polanie”. Przebrały się za nie dzieci pięcioletnie i sześcioletnie z grupy VI „Niezapominajki”. Był tam Łasuch z torcikiem owocowym, Smerfetki, był kot Klakier, Smerfowa pani Wiosna i Smerfowa pani Zima. Podczas przedstawienia odbył się pokaz mody na Smerfowej polanie, Smerfy śpiewały piosenki o wiośnie, a także zatańczyły „Smerfowy rap”. Przedstawienie mieli okazję oglądać przedszkolaki ze „Stokrotki”, a także rodzice dzieci z grupy VI „Niezapominajki”.

 

Opracowała: Marzena Krueger

 

W jaki sposób dbać o sprawnosć fizyczną starszych przedszkolaków

poniedziałek, 09 lutego 2015 17:16

„W JAKI SPOSÓB DBAĆ O SPRAWNOŚĆ FIZYCZNĄ STARSZYCH PRZEDSZKOLAKÓW?”

Okres od trzeciego do siódmego roku życia nazwano złotym wiekiem motoryczności dzieci. Potrzeba ruchu jest w tym czasie tak wielka, że jej niezaspokojenie określa się głodem ruchowym. Dla prawidłowego rozwoju fizycznego dziecko powinno codziennie do woli biegać, skakać, bawić się piłką itp. Nie da się też „na zapas” ruchowo wyszaleć. Dzieci mają indywidualne zapotrzebowanie na aktywność ruchową. Nieco inaczej kształtuje się to u chłopców i dziewczynek. Dzieci są aktywne ruchowo od chwili, gdy rano wstaną z łóżka, do wieczora, gdy zasypiają. Jeżeli dorośli nie ograniczają aktywności ruchowej dzieci, one w naturalny sposób realizują te formy, które są im niezbędne do harmonijnego rozwoju psychoruchowego. Ich ciało także doskonale wie, kiedy i jak długo trzeba odpoczywać. Dla prawidłowego rozwoju psychoruchowego dzieci trzeba im zapewnić co najmniej 3 godziny dziennie intensywnej aktywności ruchowej. Gdy czas ten jest skracany, dzieci zaczynają cierpieć na niezaspokojoną potrzebę ruchu, co przejawia się w takich zachowaniach, jak:

- gdy dłużej siedzą na krzesełkach, wymachują nogami, kołyszą się, mocują się z blatem, pokładają się na stole itp.

- gdy muszą stać przez dłuższy czas, podskakują i wymachują rękami, a gdy są w grupie, dodatkowo popychają, szarpią itp.

- gdy spacerują z dorosłymi wyrywają się, wchodzą na każdy murek, kopią co popadnie, mocują się z drzewami itp.

Po powrocie z przedszkola do domu zamiast spokojnie się bawić skaczą po meblach, tarzają się po dywanach, biegają bez celu po całym mieszkaniu.

Dlaczego dzieci muszą być aktywne ruchowo na świeżym powietrzu: w ogrodzie, na boisku, w parku itd.?

  1. Ze względu na zapotrzebowanie organizmu na tlen i właściwe oddychanie. Ćwiczenia i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu mogą znacznie zwiększyć ilość przepływającej krwi, co ma wpływ na dotlenienie organizmu.
  2. Swobodny spacer sprzyja głębokiemu oddychaniu. Natomiast pozycja siedząca i pochylenie ciała (np. przy rysowaniu, oglądaniu obrazków czy) zmniejsza głębokość oddechu – organizm otrzymuje znacznie mniej tlenu.
  3. Hartowanie (uodparnianie) dzieci poprzez pobyt na świeżym powietrzu. Kształtując odporność dzieci na choroby „przeziębienia”, trzeba je stopniowo przyzwyczajać do zmieniającej się temperatury.

 

Dalsza część artykułu: W jaki sposób dbać o sprawnosć fizyczną starszych przedszkolaków

 

Wspieranie rozwoju dziecka mlodszego do realizacji obowiązku szkolnego w kontekscie nauczyciela i rodzica

poniedziałek, 09 lutego 2015 17:07

 

 

Wspieranie rozwoju dziecka młodszego do realizacji obowiązku szkolnego w kontekście nauczyciela i  rodzica.

 

Okres od urodzenia do trzeciego roku życia oraz następnie okres przedszkolny jest niewątpliwie fundamentalnym okresem, od którego zależą nie tylko przyszłe sukcesy dziecka w szkole, ale przede wszystkim jego pomyślna przyszłość w życiu dorosłym. Dlatego już na tym etapie małe dziecko powinno być wspierane w swoim indywidualnym rozwoju psychoruchowym, aby rozwój ten miał szansę stać się optymalny.

Prawidłowy rozwój dziecka kształtuje w dużej mierze środowisko, w którym najistotniejszą rolę odgrywa dom i placówki oświatowo-wychowawcze. Nowelizacja ustawy o systemie oświaty,  wprowadzająca od 1 września 2015 roku obowiązek szkolny wszystkich dzieci sześcioletnich, stawia przed nauczycielami przedszkoli oraz rodzicami nowe wyzwania, przede wszystkim dużej wrażliwości na pojawiające się w tym okresie zmiany rozwojowe i adekwatne reagowanie na nie, zwrócenie uwagi na zasoby dziecka , wnikliwej diagnozy, monitorowania zachodzących zmian w strefie najbliższego rozwoju, tworzenia bogatych i zróżnicowanych ofert rozwojowych mogących wyjść naprzeciw zróżnicowanym potrzebom i możliwościom dziecka.

Wychowanie przedszkolne obejmuje wspomaganie rozwoju i wczesną edukację dzieci od trzeciego roku życia  do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej, a głównym celem tego wychowania jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami psychoruchowymi. O sukcesie dziecka w przedszkolu decyduje szereg czynników, które można podzielić na trzy grupy: mianowicie czynniki środowiskowe czyli wpływ bliższego i dalszego środowiska; pedagogiczne czyli przedszkole, system przedszkolny i nauczyciele, oraz osobowościowe czyli indywidualne właściwości jednostki. Oddziaływanie przedszkola i nauczycieli na osiągnięcia dziecka nie podlega dyskusji. Przedszkole wyposażone w dobre pomoce dydaktyczne, prawidłową organizację placówki, rzetelnie przygotowana kadra pedagogiczna, dobra opieka, współpraca przedszkola z domem rodzinnym działa osobliwie stymulująco na sukcesy wychowanków. Efektywność oddziaływań wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczych wspierających rozwój dziecka młodszego w dużym stopniu zależy od rodziców, ale także i nauczycieli przedszkoli, dlatego też dla nich poniżej przedstawione zostaną sposoby wsparcia dziecka młodszego przed rozpoczęciem obowiązku szkolnego.

 

Dalsza część artykułu: Wspieranie rozwoju dziecka mlodszego do realizacji obowiązku szkolnego w kontekscie nauczyciela i rodzica

 

WSZYSCY BAWIĄ SIĘ WSPANIALE, JAK CO ROKU W KARNAWALE

niedziela, 25 stycznia 2015 17:27

WSZYSCY BAWIĄ SIĘ WSPANIALE, JAK CO ROKU W KARNAWALE

Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są BALE KARNAWAŁOWE. Bal karnawałowy dla  przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele dni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu radości.  Tak też było u nas. W dniu 23.01.2015 roku w Przedszkolu Publicznym Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie odbył się BAL KARNAWAŁOWY. Warunkiem dobrej zabawy podczas balu karnawałowego, jest odpowiednie się do niego  przygotowanie, np. przystroić salę balonikami, serpentynami, kolorowymi łańcuchami, przygotować stroje, opracować ciekawe, wesołe zabawy, odpowiednią muzykę i piosenki, a także zapewnić miłe niespodzianki i konkursy oraz słodki poczęstunek. Tego wszystkiego nie zabrakło w naszym przedszkolu. Kiedy pojawiły się pierwsze rytmy wesołej muzyki, to wszystkie bajkowe postaciez wielką ochotą rozpoczęły pląsy i tańce. Nad wszystkim czuwał i zapraszał do zabawy Pan Mariusz Garnowski, który to gościł w naszym przedszkolu i zapewnił całą oprawę muzyczno-taneczną w trakcie balu, za co serdecznie DZIĘKUJEMY.  W odświętnie udekorowanych salach, w kolorowych kostiumach, wszystkie przedszkolaki bawiły się przy rytmach różnorodnej muzyki, jak przystało na prawdziwy bal. Zabawa przebiegała w miłej i radosnej atmosferze. by Sense" style="background: none repeat scroll 0% 0% transparent ! important; border: medium none ! important; display: inline-block ! important; text-indent: 0px ! important; float: none ! important; font-weight: bold ! important; height: auto ! important; margin: 0px ! important; min-height: 0px ! important; min-width: 0px ! important; padding: 0px ! important; text-transform: uppercase ! important; text-decoration: underline ! important; vertical-align: baseline ! important; width: auto ! important;">Muzyka i tańce przeplatane były zabawami i konkursami. Oczywiście nie zabrakło wizyty Mikołaja, który obdarował wszystkie dzieci pięknymi prezentami. Zabawa karnawałowa jest doskonałą imprezą, o szczególnie przyjaznej atmosferze. Dzień ten dostarczył dzieciom wielu przeżyć i miłych wrażeń, co można zobaczyć na zdjęciach z balu karnawałowego zmieszczonych na naszej stronie internetowej, do czego serdecznie zapraszamy.
Opracowała: Milena Filipkowska

   

Święto Babci i Dziadka 2015

czwartek, 22 stycznia 2015 18:20

BIESIADA Z BABCIĄ I DZIADKIEM W GRUPIE VI „NIEZAPOMINAJKI”
20 stycznia 2015r. dzieci z grupy VI „Niezapominajki” zgodnie z coroczną tradycją zaprosiły do Przedszkola swoje Babcie i Dziadków na uroczystość z okazji ich święta. Zaprezentowały wiersze i piosenki o Babci i Dziadku, zatańczyły taniec „Country” (oczywiście w kowbojskich kapeluszach), zaśpiewały piosenkę „Wszystkie drogi prowadzą do Mrągowa”, a następnie zaprosiły gości do wspólnego śpiewania piosenek. Dziadkowie otrzymali teksty proponowanych piosenek, a były to m.in. „Ukraina (Hej Sokoły)”, „My Cyganie”, „Poszła Karolinka”, „Miała baba koguta”.
Nie wiadomo kto cieszył się bardziej ze wspólnego śpiewania piosenek: dzieci czy dziadkowie?
Opracowała: Marzena Krueger

Święto Babci i Dziadka

W dniach od 19 do 22 stycznia 2015 roku w naszym przedszkolu, jak co roku gościliśmy z okazji ich święta, Babcie i Dziadków naszych przedszkolaków. Każda grupa zaprezentowała wiersze, piosenki i tańce przybyłym gościom, aby umilić im czas i złożyć najlepsze życzenia, do których się dołączamy i życzymy przede wszystkim dużo zdrowia.

 

RAPORT KONKURSU „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ! – BO WODA JEST SUPER”

sobota, 10 stycznia 2015 18:08

RAPORT KONKURSU „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ! – BO WODA JEST SUPER”
W dniu 16 grudnia 2014r. w grupie VI „Niezapominajki” z Przedszkola Publicznego Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie realizowany był wybrany scenariusz pt: „Świąteczna przygoda z wodą” z programu „Mamo, Tato, wolę wodę”, których celem było pogłębienie u dzieci wiedzy na temat znaczenia wody w życiu codziennym ludzi oraz rozwijanie więzi społecznych związanych z tradycjami. W zajęciach brało udział 21 dzieci w wieku 5 i 6 lat. Zajęcia rozpoczęły się od teatrzyku o Wodnych Superbohaterach Zosi i Krzysiu i ich świątecznej przygodzie. Dzieci, w nawiązaniu do zamarzniętych rur z wodą w domu Krzysia, przygotowały woreczki z wodą do zamrożenia w przedszkolnej kuchni. Wpadły również na pomysł, aby spróbować zamrozić mleko w słoiku oraz sok w butelce. Kolejną zabawą były scenki pantomimiczne prezentowane przez dzieci podzielone na dwa zespoły: widzów i aktorów oraz rozmowa przy ilustracjach na temat: do czego potrzebna jest woda? Po udziale w zabawach ruchowych „Śnieżynka i kałuża” oraz „Święta w Zdrojka” dzieci z ochotą napiły się wody, która dostępna jest w sali przez cały czas. „Łowimy świąteczne potrawy” to zabawa utrwalająca tradycje świąt Bożego Narodzenia. Dzieci wykonywały doświadczenia z przygotowanym wcześniej w przedszkolnej kuchni lodem – brały go w ręce, obserwowały jak się topi, próbowały go rozpuszczać chuchając, ściskając itp. Ostatnim punktem zajęć było wykonywanie ciasteczek z masy solnej.Zanim dzieci poszły do domów zabrały ze sobą naklejki Superbohaterów oraz karteczkę z zadaniem domowym do wykonania wraz z rodzicami – plakat na temat: „Znaczenie wody w życiu codziennym ludzi” . Zdjęcia z konkursu i zajęć można obejrzeć na naszej stronie internetowej.

Opracowała: Marzena Krueger

   

Strona 20 z 33