Artykuły dla rodziców

Dofinansowanie na dywan interaktywny

wtorek, 05 listopada 2019 10:04

„Dofinansowanie na dywan interaktywny”

20. września 2019 r. zagościł w naszym przedszkolu Dyrektor Generalny Wild Polska Sp. z o. o.- Mirosław Michnowicz, który wręczył symboliczny czek na ręce Pani Dyrektor Elżbiety Połomki.

Firma - Wild Polska Sp. z o.o. od 2014 roku jest częścią globalnego koncernu- ADM (Archer Daniels Midland Company)- amerykańskiej korporacji z siedzibą w Chicago
w Stanach Zjednoczonych, zajmującej się przetwarzaniem żywności i handlem na rynkach towarowych. ADM wspiera organizacje charytatywne i społecznie użyteczne na całym świecie- w ramach programu ADM CARES. W tym roku każdy pracownik firmy mógł zgłosić projekt w jednej z trzech kategorii, mieszczących się w obszarze zainteresowań inicjatywy Nasza ADM:

ü  rozwijaniem zrównoważonego rolnictwa;

ü  zwiększaniem dostępności żywności (walka z głodem);

ü  inwestowaniem w edukację z naciskiem na programy związane z rolnictwem lub naukami ścisłymi, technologiami, inżynierią i matematyką .

Projekt złożony przez przedstawiciela firmy Wild Polska Sp. z o.o. został zgłoszony w trzeciej kategorii i otrzymał dofinansowanie w wysokości 2290 $, które zostało przyznane na zakup "Dywanu interaktywnego"- atrakcyjnej  pomocy dydaktycznej z bogatą ofertą gier, zabaw, quizów i aranżowanych sytuacji edukacyjnych nakierowanych na wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci  z uwzględnieniem podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Tego dnia dzieci z naszego przedszkola w ramach podziękowań przekazały Dyrektorowi firmy Wild Polska Sp. z o. o. własnoręcznie zrobione kartki, które były wyrazem wdzięczności za otrzymaną pomoc. Zwieńczeniem tego miłego spotkania było zrobienie wspólnego zdjęcia, które zagości w naszej przedszkolnej galerii i kronice.

Serdeczne podziękowania należy złożyć przede wszystkim p. Magdalenie Doraczyńskiej, która była pomysłodawcą i organizatorem całego przedsięwzięcia.

 

Justyna Godlewska

 

 

Zachowania i emocje dziecka, które rozpoczyna przygodę z przedszkolem

wtorek, 29 października 2019 08:24

Zachowania i emocje dziecka, które rozpoczyna przygodę z przedszkolem

Rodzice, których dzieci rozpoczną swoją przygodę z przedszkolem po raz pierwszy, mają przed sobą nowe wyzwanie - jak przygotować malucha do przedszkola, by czas adaptacji w przedszkolu był dla dziecka, ale także dla rodzica  najmniej stresujący?

Najważniejsze w okresie adaptacji jest odpowiednie podejście i przygotowanie rodzica. Nic tak nie zniechęca dziecka do przedszkola, jak widok mamy płaczącej. Nie należy straszyć dziecka przedszkolem. Należy za to mówić mu, że pozna nowych kolegów, że będzie mógł zobaczyć i bawić się zabawkami, których nie ma w domu.

Ważnym czynnikiem jest wprowadzenie regularności tak, by pewnym zajęciom towarzyszyły rytuały, szczególnie poranne. Będzie to łagodziło stres związany z rozstaniem z rodzicem. Nerwowy poranek to nerwowy dzień w przedszkolu.

Cenną wskazówką jest uczenie dzieci samodzielności. To najlepsze co można uczynić dla przedszkolaka. Dziecko samodzielne jest pewniejsze siebie i mniej zagubione w nowej sytuacji. Nie musi ciągle prosić o pomoc. Takiemu dziecku jest po prostu łatwiej. Nie chodzi o to, by

ułatwić nauczycielkom prace, ale by ułatwić dziecku życie przedszkolne. Oczywiście, dziecko nie musi umieć wszystkiego, ale dobrze by umiało: korzystać z toalety, podciągać majteczki, w miarę samodzielnie jeść ( chodzi o to by umiało nabrać zupę, trafiało łyżką do buzi,czy nabiło mięso na widelec), by podejmowało próby samodzielnego ubierania i rozbierania się, umiało umyć ręce i wytrzeć je ręcznikiem. Samodzielność, to także umiejętność sprzątania po sobie, chociażby zabawek.

Dalsza część artykułu: Zachowania i emocje dziecka, które rozpoczyna przygodę z przedszkolem

 

Mrągowska kajakarka p. Anna Puławska w Przedszkolu Stokrotka

poniedziałek, 07 października 2019 07:22

Mrągowska kajakarka w Przedszkolu „Stokrotka”

4 października 2019 r. nasze przedszkole odwiedziła kajakarka pani Anna Puławska, która jest srebrną medalistką Mistrzostw Świata, wicemistrzynią Europy oraz brązową medalistką Igrzysk Europejskich, w towarzystwie swojego chłopaka, który również jest sportowcem. Jesteśmy dumni z pani Anny, ponieważ dowiodła, że Mrągowo to miejsce, gdzie można rozwijać swoje zainteresowania i możliwości oraz dojść aż tak daleko jak srebro w Mistrzostwach Świata. Mrągowo to miasto, gdzie pani Ania się urodziła  i wychowała. Uczęszczała od 4 klasy do mrągowskiej Szkoły Sportowej oczywiście w sekcji kajaki oraz do Szkoły Muzycznej, gdzie grała na skrzypcach. Zainteresowanie kajakami zaczęło się więc w przypadku pani Anny w wieku 9 lat.

Spotkanie odbyło się w ramach realizacji programu patriotycznego „Kto Ty jesteś? – Polak mały”, który zawiera dział poświęcony sławnym osobom pochodzącym z Mrągowa. Taką osobą jest niewątpliwie pani Ania, która ma na swoim koncie wiele sukcesów, a przy tym jest niezwykle sympatyczna i skromna.

A oto historia naszego gościa zaczerpnięta z Wikipedii:

„W 2017 roku zdobyła srebrny medal w czwórce na 500 metrów na mistrzostwach Europy w Płowdiwie. Do tego dołączyła również brązowy medal w dwójce na dystansie 500 metrów z Beatą Mikołajczyk.

Rok później na mistrzostwach EuropyBelgradzie ponownie zdobyła brąz, lecz tym razem w jedynce na 500 metrów. W sierpniu tego samego roku zdobyła również brązowy medal mistrzostw świataMontemor-o-Velho w zawodach czwórek na 500 metrów.
W składzie były także Karolina NajaHelena Wiśniewska i Katarzyna Kołodziejczyk.

W 2019 roku na Igrzyskach Europejskich w Mińsku zdobyła brązowy medal w czwórce na dystansie 500 metrów w tym samym składzie, co na poprzednich mistrzostwach świata.  Wystąpiła także w jedynce na tym samym dystansie, zajmując w finale szóste miejsce.
W sierpniu tego samego roku na Mistrzostwach Świata w Segedynie zdobyła srebrny medal
w dwójce na 500 metrów z Karoliną Nają oraz brązowy w czwórce na 500 metrów”.

Dalsza część artykułu: Mrągowska kajakarka p. Anna Puławska w Przedszkolu Stokrotka

 

"Posprzątajmy świat - o przyrodę dbajmy"

środa, 25 września 2019 09:05

„Posprzątajmy świat- o przyrodę dbajmy”

„Sprzątanie Świata” to międzynarodowa kampania, która swój początek miała w 1989 roku, kiedy 40 tys. mieszkańców Sydney wzięło udział w akcji sprzątania terenów portu.

W Polsce akcję „Sprzątanie Świata” zapoczątkowała Mira Stanisławska-Meysztowicz w 1994 roku. I tak od 30 lat ludzie na całym świecie jednoczą się w trzecim tygodniu września, by wspólnymi siłami posprzątać śmieci, które zalegają na naszej planecie.

Od wielu lat nasze przedszkole również bierze udział w akcji i dlatego w poniedziałek 23.09.2019 roku zmobilizowane i pełne energii dzieci z grup: III „Maki”, IV „Stokrotki”, V „Niezapominajki”, VI „Słoneczniki” oraz VII „Fiołki” założyły na swoje małe rączki jednorazowe rękawiczki, wzięły worki i ruszyły posprzątać teren placu zabaw i „Parku Sikorskiego”, znajdującego się w pobliżu przedszkola.

Głównym celem zaangażowania dzieci w akcję było ukształtowanie w nich postaw proekologicznych, ponieważ wiek przedszkolny to najlepszy okres, w którym zaszczepione wartości, tj. poszanowanie przyrody pozostaną w nich na długo. Maluchy z Przedszkola „Stokrotka” doceniają piękno otaczającej ich przyrody, czują się odpowiedzialne za losy naszej planety i dlatego z chęcią wzięły udział w akcji i z ogromnym zaangażowaniem zbierały śmieci, które napotkały na swojej drodze.

Zachęcamy wszystkich, małych i dużych, by każdego dnia troszczyli się o najcudowniejsze miejsce na świecie, nasz dom, naszą ZiemięJ

Justyna Godlewska

 

4 PRZYKAZANIA DLA RODZICÓW PRZEDSZKOLAKA

czwartek, 14 lutego 2019 10:03

  1. 1. Kochaj bezwarunkowo. I okazuj to w każdej sytuacji. W ten sposób wzmacniasz poczucie własnej wartości twojego małego buntownika.
  2. 2. Szanuj zdanie dziecka, jednak jeśli się z nim nie zgadzasz, nie ustępuj dla świętego spokoju. Tłumacz, dlaczego myślisz inaczej, i nie nadużywaj ostatecznej broni rodziców – argumentu „nie, bo nie”.
  3. 3. Zrozum, że trudne emocje są najzupełniej naturalne na wszystkich etapach dorastania.
  4. 4. Pomagaj rozwiązać problemy, ale nie rób tego za dziecko. Twoja nadopiekuńczość może być odebrana przez dziecko jako dowód, że tak naprawdę nie wierzysz w jego siły.

    Dalsza część artykułu: 4 PRZYKAZANIA DLA RODZICÓW PRZEDSZKOLAKA

 

KILKA SPOSOBÓW NA PRZEDSZKOLNEGO NIEJADKA:

czwartek, 14 lutego 2019 10:00

  1. Wdrażanie dziecka w proces przygotowania posiłków, dzięki czemu ma możliwość oceniania jak potrawa pachnie, smakuje, ma wpływ na to, jak wygląda. Własnoręcznie zrobione kanapki czy sałatka większości dzieci smakują o wiele lepiej.
  2. Wycinanie foremkami kształtów z owoców, warzyw, kanapek – niecodzienna forma przygotowania posiłku.
  3. Pusty talerz - dziecko dostaje pusty talerz i może samo sobie nałożyć, co chce. Raz to będzie sama marchewka z groszkiem, raz same ziemniaki, z biegiem czasu dziecko zobaczy, że fajniej jest, jak jest kolorowo i nakładał sobie wszystkiego po trochu.
  4. Książeczki, np. „Przekroje. Owoce i warzywa”, zdarza się, że dziecko zje posiłek, żeby sprawdzić, ile i jakich dane warzywo ma witamin. Inne książki: „Basia, Franek”, „Muminki”.
  5. Proponuj dziecku mniejsze porcje. Talerz pełen po brzegi zupy jarzynowej wcale nie zachęca do jedzenia. Przeciwnie - może dziecko przytłoczyć i przestraszyć. Co innego mały kotlecik, łyżka ziemniaków i niewielka miseczka sałaty. To da się zjeść. I naprawdę wystarczy, by zaspokoić głód.
  6. Pozwól dziecku wybierać. Zanim zabierzesz się do przygotowywania posiłku, zapytaj: „Chcesz kanapkę z szynką czy twarożkiem? Wolisz jogurt z jagodami czy truskawkami, a może koktajl bananowy lub pomarańczowy?”. Jeśli nic nie wybierze, to trudno. Może jednak któraś z propozycji mu się spodoba. Poza tym każdy z nas lubi decydować o swoim menu, dzieci nie są wyjątkiem.
  7. Zgódź się na drobne dziwactwa twojego malucha. Jeżeli koniecznie chce popijać pomidorową sokiem pomarańczowym, nie rób z tego problemu. To przecież tylko kwestia smaku. Lubi jeść kanapki tylko w kształcie trójkąta, a mleko pić przez słomkę? Nie przejmuj się, na pewno z czasem mu się to znudzi.
  8. Nie dawaj dziecku tego, czego nie lubi. Jeśli nie chce jeść mięsa, nie zmuszaj go. Zaproponuj mu zamiast tego jajko lub rybę, a może kawałek wędliny. Jeżeli wybrzydza nad warzywami, zamiast się denerwować, daj mu więcej owoców.
  9. Nie próbuj przemycać w potrawach rzeczy, których dziecko nie lubi. Z pewnością wykryje oszustwo i nie zje niczego. A co najgorsze, obrzydzisz mu to, co lubiło dotychczas.

    Dalsza część artykułu: KILKA SPOSOBÓW NA PRZEDSZKOLNEGO NIEJADKA:

   

JAK MÓWIĆ, ŻEBY MALUCHY NAS SŁUCHAŁY

czwartek, 14 lutego 2019 09:57

Wychowywanie dziecka w dzisiejszych czasach to ogromne wyzwanie. Wydaje nam się, że dzieci nie słuchają nas, ale zadajmy sobie pytanie czy my słuchamy ich?. Z pomocą przychodzą nam J. Faber i J. King, autorki książki pt. „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały”, która zawiera cenne wskazówki mogące pomóc wielu rodzicom w znalezieniu nici porozumienia z naszym dzieckiem.

Poszukując błędów w relacji z naszym dzieckiem powinniśmy zacząć od zadania sobie kilku pytań i zastanowienia się, jaka byłaby nasza reakcja:

  • czy lubisz kiedy ktoś zaprzecza twoim emocjom?
  • czy lubisz, kiedy ktoś udziela Ci rad w momencie, kiedy wcale ich nie potrzebujesz?
  • czy lubisz filozoficzne kazania?
  • czy lubisz być porównywana do innych (rodziców)?
  • czy lubisz, kiedy ktoś zadaje Ci mnóstwo pytań (przesłuchanie)?
  • czy nie wolałabyś żeby ktoś potwierdził, że rozumie twoje negatywne uczucia i werbalnie je zaakceptował?

Poniżej przedstawiam kilka cennych wskazówek dla rodziców z punktu widzenia autorek książki.

Dalsza część artykułu: JAK MÓWIĆ, ŻEBY MALUCHY NAS SŁUCHAŁY

 

AGRESJA U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM- JAK SOBIE Z NIĄ RADZIĆ?

czwartek, 14 lutego 2019 09:55

Agresja jest celowym działaniem dziecka, które ma braki emocjonalne i chce zwrócić na siebie naszą uwagę. Jako rodzice musimy, przede wszystkim zrozumieć, że dziecko jest agresywne nie bez powodu. Dziecko zwykle nie wie jak radzić sobie ze złością, z krzywdą czy strachem, działa instynktownie. Ktoś mnie atakuje? Ja atakuje jego.

W temacie agresji u dzieci bardzo istotnym aspektem są emocje. Jeśli nie zaspokoimy podstawowych potrzeb naszego dziecka, ono nie będzie potrafiło radzić sobie ze swoimi emocjami. Wszystkie tłumione emocje wracają ze zdwojoną siłą. Prędzej czy później. Dziecko niezauważone i ignorowane może wykazywać później dwie tendencje:

  • do nadmiernej złości i wybuchów, ponieważ nauczyło się że nikt nie reagował lub reagował agresywnie na niego i jego stany emocjonalne;
  • do wycofywania się z okazywania emocji. Nastąpi efekt ich stopniowego zamrażania, zwłaszcza wtedy kiedy będzie upominane w obecności innych lub zawstydzane. Przykład komunikatu, który może wywoływać taki efekt: „Wszyscy na Ciebie patrzą a ty się tak zachowujesz. Wstydź się”.

    Dalsza część artykułu: AGRESJA U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM- JAK SOBIE Z NIĄ RADZIĆ?

   

Strona 3 z 6